بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی
به دانلودفا خوش آمديد. لطفا براي استفاده از تمامي امکانات سايت ثبت نام کنيد
بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی

بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی

نويسنده: فاطمه | تاريخ ارسال: جمعه 3 دی 1395

| موضوع: پایان نامه و پروژه های دانشجویی،، | بازديد: 87 بار | تعداد نظر:


دسته: صنایع 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 117 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 145 

دانلود پایان نامه بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی

 

قیمت فایل فقط 55,000 تومان

خرید

دانلود پایان نامه رشته صنایع

بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی

 
مقدمه:
روغن ترانسفورماتور یکی از مشتقات نفتی است. روغن پایه بطور کلی یک ماده ئیدروکربنی می‌باشد. از پالایش یک برش نفتی مناسب روغن ترانسفورماتور بدست می‌آید.روغن ترانسفورماتور موارد مصرف کاملا اختصاصی دارد و همه ساله مقدار قابل توجهی از آن در تأسیسات صنعت برق کشور و بخش توزیع به مصرف می‌رسد. کاربرد این روغن بعنوان یک عایق الکتریکی و یک سیال خنک کننده ترانسفورماتور می‌باشد. این روغن از جمله روغنهای وارداتی به کشور می‌باشد که سالیانه مبلغ قابل ملاحظه‌ای به واردات آن اختصاص داده می‌شود. بنابراین بررسی، شناخت و کاربرد صحیح روغن در ترانس‌های توزیع به منظور بهره‌برداری بهینه از این نوع تجهیزات گران قیمت در شبکه توزیع از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
روغن در مدت قرار داشتن در سرویس به تدریج کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد، ثابت دی الکتریکی آن کاهش یافته و اسیدیته آن افزایش می یابد. این تغییرات کیفیت روغن ناشی از فساد و اکسیداسیون آن است. درجه حرارت، تماس با اکسیژن هوا و تماس با فلزات ساختمان ترانسفورماتور از عوامل فساد روغن هستند. نتیجه فرآیند اکسیداسیون روغن، آب، آلدئیدهای فرار، کتون‌ها و اسیدهای آلی سبک و یا پلیمرهای سنگین که برخی از آنها در روغن غیر محلول اند، می‌باشد.ترکیبات فرار در سطح فلزات و در بالای سطح روغن، کندانس شده و موجب خورندگی می‌شود. آب و اسیدها و پراکسیدها به مواد عایق و محافظ ترانس نظیر مواد سلولزی و لعابی و رنگی و کاغذی و غیره نفوذ کرده و ترکیباتی از نوع الیاف بوجو می‌آورند. ترکیبات قطبی بخصوص آب و الیاف ناشی از فساد مواد عایق ساختمان ترانسفورماتور در مجاورت همدیگر ثابت دی الکتریکی روغن را کاهش داده و بدلیل تجمع غیر محلول در روغن میزان انتقال حرارت را پایین می‌آورند.
 
کاهش میزان انتقال حرارت موجب گرم شدن موضعی برخی از قسمت های ترانس می شود که در نتیجه آن حتی اگر شرایط غیر عادی در کار ترانس پیش نیاید، درجه حرارت روغن بالا رفته و عمل اکسیداسیون تسریع می شود.یکی از روشهای افزایش دوام روغن در زمان بهره‌برداری احیاء و بازسازی روغن است. در حال حاضر احیاء و اصلاح اغلب روغنها عملی متداول است. این عمل بر حسب شرایط بهره‌برداری از ترانس‌ها و کیفیت روغن در زمان بهره‌برداری بطور متناوب و یا برحسب نتایج آزمایش روغن، انجام پذیر می‌گردد و مهم‌ترین نقش اثر احیاء و اصلاح روغن افزایش عمر مفید تجهیزات سیستم است.
 
تصفیه روغن به دو صورت می‌باشد که هر دوشامل روشهای ته نشین ساز، فیلتراسیون، سانترویفیوژ و تصفیه مجدد است.هرگاه عمل تصفیه و احیاء روغن بصورت آبگیری و خشک کردن روغن باشد، اصطلاحا تصفیه فیزیکی خوانده می‌شود و زمانی که روغن به شرایط تشکیل لجن یا افزایش میزان اکسیداسیون رسیده باشد، عمل تصفیه فیزیکی به تنهایی قادر به جبران و احیاء فساد روغن نبوده لذا تصفیه فیزیکی شیمیایی روغن باید انجام گردد که در آن استفاده از فیلترهای فعال (اکتیو) مورد نظر است. در اینجا روغن در یک سیستم مستقل و متمرکز که در طی آن با استفاده از عملیات مختلف پالایش مجدد روغن شامل تصفیه با حلال ها، تصفیه با اسید سولفوریک و فیلترهای فعال می‌باشد، شرایط روغن را می‌توان تا حد شرایط روغن نو ارتقاء داد.این روش (احیای شیمیایی روغن) برای مصرف کننده‌های بزرگ و یا کارخانه‌های ترانسفورماتور سازی تعمیرات ترانسفورماتور مقرون به صرفه می‌باشد.




دوستاني که مايل هستند مقاله خود را به فروش بگذارند با مديريت در تماس باشند.
اعضاي محترم سايت اگر مايل باشند ميتوانند مقاله هاي خود را با ديگر اعضا و کاربران به اشتراک بگذارند. در صورت تمايل مقاله خود را براي ما ارسال کنيد تا با نام خودتان در سايت منتشر شود.
از عزيزاني که مايل به نويسندگي و فعاليت در اين سايت ميباشند دعوت به عمل مي آيد. لطفا براي اين منظور با مديريت تماس بگيريد.
از کاربران و اعضاي محترم سايت خواشمندم ما را حمايت کنند تا بتوانيم قدرتمندتر از هميشه به فعاليت خود ادامه دهيم.
  • بازديد امروز : 27
  • بارديد ديروز : 27
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل ديروز : 3
  • بازديد کلي : 46704
  • تعداد اعضا : 10
  • افراد آنلاين : 1
  • اعضاي آنلاين : 0
  • امارگیر حرفه ای سایت

    
    وبلاگ نویسی | روانشناسی
    آموزش زبان | مسکن قزوین
    زبان انگلیسی | کوله پشتی

    امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت